Прес-служба
Новини МДПІ

З 21 березня 2018 року нові рахунки для сплати за ліцензії на роздрібну торгівлю алкоголем та тютюном
З метою впорядкування обліку коштів з 21 березня 2018 року ДКСУ в Чернівецькій області розблоковує розрахункові рахунки в розрізі районів для сплати за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами - про це повідомили у Новоселицькій ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області.
Також у фіскальному відомстві акцентують увагу ліцензіатів на обов’язковому дотриманні п.34 та п.38 Тимчасового порядку видачі ліцензій на право імпорту, експорту, оптової торгівлі спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, що затверджений Постановою КМУ від 13 травня 1996 р. N 493.
Зокрема, п 34 передбачено, що видача ліцензій здійснюється тільки за умови фактичного надходження 1/4 частини встановленої річної плати за ліцензію до відповідного бюджету, яке перевіряється уповноваженою на видачу ліцензій особою на підставі поданої заявником копії платіжного доручення (з відміткою банку про сплату), та довідки відповідного фінансового органу про фактичне надходження коштів до бюджету.
Щодо п. 38, то необхідно враховувати наступні вимоги –з наближенням терміну поточної щоквартальної плати за ліцензію суб'єкт підприємницької діяльності зобов'язаний зробити наступний внесок до відповідного бюджету в розмірі 1/4 річної суми та подати документи, перелічені в пункті 34 цього Порядку, органу яким зареєстровано ліцензію, для внесення чергової відмітки до ліцензії та журналу обліку видачі ліцензій про дату початку і закінчення наступного граничного терміну дії ліцензії.
Ознайомитись з реквізитами рахунків для сплати за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами можна на офіційному порталі територіальних органів ДФС у Чернівецькій області за посиланням: (http://cv.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/).
Роботодавці Новоселицької ОДПІ спрямували до зведеного бюджету 29,5 мільйонів гривень ПДФО
За два місяці 2018 року працедавці Новоселицької ОДПІ ГУ ДФС в Чернівецькій області перерахували до бюджетів усіх рівнів 29,4 млн.грн. податку на доходи фізичних осіб. Це на 7,0 млн.грн. більше торішнього показника.
Як зазначають фахівці фіскальної служби, податок на доходи фізичних осіб є лідером у наповненні зведеного бюджету району та складає 46,6 відс. від загальних надходжень.
З загальної суми місцеві скарбниці краю отримали 22,1 млн.грн. цього податку. Окрім того, понад чверть сплаченого податку на доходи фізичних осіб, а саме 7,4 млн.грн. спрямовано до державної казни.
За словами податківців, на значний приріст надходжень ПДФО позитивно впливає висока відповідальність значної частини працедавців за дотримання державних гарантій в оплаті праці своїх найманих працівників. А в умовах оновленого бюджетного законодавства це додаткові надходження до бюджетів всіх рівнів.
На соціальні потреби мешканці Новоселиччини направили 17,6 млн. грн. ЄСВ
Протягом січня – лютого 2018 року платники Новоселицького району сплатили 17,6 млн.грн. єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Вказана сума перевищила минулорічні надходження на 3,9 млн.грн. (до зрівняння у січні-лютому 2017 року ЄСВ надійшло 13,7 млн.грн.). Доведений індикативний показник виконано на 120,5 %. Додатково надійшло 3,0 млн.грн.
Зокрема, у лютому сума надходжень ЄСВ склала 9,6 млн.грн. Це на 1,6 млн.грн. більше надходжень за лютий 2017 року.
Фахівці Новоселицької ОДПІ ГУ ДФС в Чернівецькій області звертають увагу, що з 01.01.2018 ФОП звільнятимуться від сплати єдиного внеску за себе, якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст.26 Закону №1058 «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу. Такі особи можуть бути платниками ЄСВ ВИКЛЮЧНО за умови їх ДОБРОВІЛЬНОЇ участі у системі (тобто при ПОДАННІ ЗВІТУ).
Нагадуємо, що з 01.01.2018 змінено розмір мінімального страхового внеску для платників єдиного податку першої групи. Відтепер сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску. Сплачувати з 01 січня 2018 року потрібно вже з врахуванням змін (819,6 грн.).
Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС в Чернівецькій області:
актуальні запитання - відповіді щодо порядку застосування реєстраторів розрахункових операцій
Чи обов’язково при реалізації товарів чи наданні послуг використовувати цінники?
Відповідно до п.8 ст.3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані реалізовувати товари (надавати послуги) за умови наявності цінника на товар (меню, прейскуранта, тарифу на послугу, що надається) у грошовій одиниці України.
Чи зобов’язані СГ щоденно друкувати на РРО фіскальні звітні чеки та забезпечувати їх зберігання в КОРО?
Відповідно до п.9 ст.3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій.
Яка передбачена відповідальність за нероздрукування (незберігання) фіскального звітного чеку?
За незберігання первинних документів до платників податку можуть бути застосовані штрафи відповідно до п. 121.1 ПКУ, зокрема незабезпечення платником податків зберігання первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів протягом установлених ст. 44 ПКУ строків їх зберігання та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених ПКУ, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.
Крім того, нероздрукування (незберігання) фіскального звітного чеку тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб суб’єкта господарювання відповідно до ст. 1551 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Чи необхідно застосовувати РРО ФОП – платнику єдиного податку при продажу вживаних технічно складних побутових товарів, у яких закінчився гарантійний строк експлуатації?
Відповідно до п. 296.10 ст. 296 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями реєстратори розрахункових операцій не застосовуються, зокрема платниками єдиного податку другої і третьої груп (фізичні особи – підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1000000 гривень. У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1000000 гривень застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим. Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом реєстрації суб’єкта господарювання як платника єдиного податку.
Норми п. 296.10 ст. 296 ПКУ не поширюються на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.
Разом з тим, п. 6 ст. 9 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями встановлено, що РРО та розрахункові книжки не застосовуються під час продажу товарів (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту) (наданні послуг) фізичними особами – підприємцями, які належать відповідно до ПКУ до груп платників єдиного податку, що не застосовують РРО.
Відповідно до ст. 2 Закону № 265 термін «технічно складні побутові товари, що підлягають гарантійному ремонту» для цілей Закону № 265 вживається у значенні, наведеному в Законі України від 12 травня 1991 року № 1023-XII «Про захист прав споживачів» із змінами і доповненнями.
За поданням Міністерства економічного розвитку і торгівлі України Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування РРО, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 16 березня 2017 року № 231.
Слід зазначити, що винятків щодо можливості незастосування РРО для товарів, які були раніше у використанні, нормативно-правовими актами не передбачено.
Таким чином, у разі торгівлі фізичною особою – підприємцем – платником єдиного податку технічно складними побутовими товарами, що були раніше у використанні, незалежно від їх гарантійного строку експлуатації, розрахунки мають проводитись із застосуванням РРО.
Набрала чинності постанова КМУ
«Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН»
22 березня 2018 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2018 року № 117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зокрема Постановою № 117 затверджено:
- Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації;
- Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.
Постанова № 117 забезпечує функціонування системи зупинки реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, та забезпечує прозорість роботи контролюючих органів, шляхом запровадження публічного реєстру податкових накладних, реєстрація яких зупинена. Платники податків матимуть змогу в он-лайн режимі знайти інформацію щодо стану розгляду та статусу таких накладних.
Водночас для зменшення випадків зупинки реєстрації податкових накладних запроваджуються показники позитивної податкової історії. Критерії ризиковості платника податку та критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС за погодженням з Міністерством фінансів України. Податкові накладні, складені за ризиковими операціями платниками податків з позитивною податковою історією, не зупинятимуться.
Крім цього, для оперативності розгляду пояснень та документів передбачається створення комісій на регіональному та центральному рівні. Рішення комісій регіонального та центрального рівнів набуватимуть чинності після реєстрації їх в електронному реєстрі зупинених податкових накладних.
У випадку коли рішення комісій не зареєстровані протягом семи робочих днів, зупинена податкова накладна / розрахунок коригування реєструється в автоматичному режимі.
У рішенні про відмову в реєстрації буде зазначатися чітка вмотивована підстава відмови. У випадку ненадання та/або надання документів, які складені з порушенням законодавства, у рішенні буде зазначатися конкретний документ, якого це стосується.
Крім того, Постановою № 117 урегульовано питання реєстрації податкових накладних, реєстрацію яких зупинено до 1 грудня 2017 року та до яких платниками податків не подано пояснень. Саме у такому випадку платники податків мають право протягом 365 днів, з дати виникнення податкового зобов’язання, відображеного у такій накладній, подати пояснення на розгляд відповідних комісій органів ДФС.