top of page
  • Фото автораПрес-служба

Новини МДПІ


Податкова знижка на навчання:

які документи подавати, щоб отримати

Фахівці Новоселицької ОДПІ роз’яснюють, які документи, крім податкової декларації про майновий стан і доходи має подати платник податку до контролюючого органу щоб скористатись правом на нарахування податкової знижки, щодо суми коштів, сплачених за навчання?

Відповідно до Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платник податку має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року. Порядок її надання визначено статтею 166 ПКУ.

Перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, визначено у п. 166.3 ст. 166 ПКУ. До даного переліку включається сума коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року. До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання). Оригінали документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого ПКУ. На вимогу контролюючого органу та в межах його повноважень, визначених законодавством, платники податку зобов’язані пред’являти документи і відомості, пов’язані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обчисленням і сплатою податку, та підтверджувати необхідними документами достовірність відомостей, зазначених у податковій декларації з цього податку.

Враховуючи вищевикладене, фізична особа, яка має право скористатися податковою знижкою щодо суми коштів, сплачених за навчання, на вимогу контролюючого органу, крім декларації про майновий стан і доходи, надає: відповідні платіжні та розрахункові документи, зокрема, квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери; договір з навчальним закладом; довідку про отримані у звітному році доходи; документи, які підтверджують ступінь споріднення (у разі компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти члена сім’ї першого ступеня споріднення); тощо. Для прискорення проведення контролюючим органом розрахунку сум, що підлягають поверненню з бюджету, і забезпечення правильності визначення зазначених сум доцільно надавати до контролюючого органу копії зазначених документів.

Запроваджено новий сервіс передачі фінансовим установам даних фінансової звітності підприємства

Для платників податків Державною фіскальною службою України запроваджено новий сервіс передачі фінансовим установам даних фінансової звітності підприємства.

30.03.2018 Державною фіскальною службою України підписано Угоду про інформаційне співробітництво щодо надання сервісної послуги з передачі фінансовій установі даних з фінансової звітності підприємства (далі – Угода), яка є публічним письмовим договором, відкритим для приєднання фінансових установ шляхом підписання Договору приєднання та Порядку отримання даних з фінансової звітності.

Інформаційне співробітництво між ДФС та фінансовими установами надасть можливість засобами Електронного кабінету:

- фінансовим установам – після приєднання до Угоди отримувати (за наявності згоди платника) дані з фінансової звітності підприємства, яка подана до контролюючих органів;

- платникам – за бажанням формувати та передавати фінансовим установам дані з фінансової звітності, яка подана до контролюючих органів, шляхом подання до ДФС в електронній формі відповідної згоди на передачу таких даних.

Сервісна послуга, в першу чергу, запроваджена для платників, у яких виникає необхідність подання документів до фінансових установ, та спрощує процедуру подання такими платниками до банків документів та відомостей, необхідних для здійснення ідентифікації та/або верифікації, а також проведення фінансовими установами аналізу відповідності фінансової операції змісту діяльності та фінансового стану підприємства згідно зі статтею 64 Закону України «Про банки і банківську діяльність».

Угоду та відповідні додатки до неї розміщено на офіційному веб-порталі ДФС у розділах «Електронна сервіси» та «Меморандуми та договори про співпрацю».

Платники Новоселицької ОДПІ

направили майже 98 мільйонів гривень

податків до скарбниці України

Податківці Новоселицької ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області повідомляють, що з початку 2018 року до Зведеного бюджету надійшло 98099,1 тис. гривень. В порівнянні з аналогічним періодом минулого року сума надходжень збільшилася на 17294,2 тис. гривень, або на 21,4%.

При цьому, державний бюджет за три місяця поточного року отримав 39404,1 тис. гривень, а місцева казна поповнилася на 58695,0 тис. гривень.

Суб’єкти господарювання, які працюють на спрощеній системі оподаткування, перерахували до бюджету 11867,3 тис. гривень, що 10,0 % більше показника аналогічного періоду минулого року.

На підтримку обороноздатності країни платники Новоселицької ОДПІ направили 3852,5 тис. гривень військового податку. Для порівняння: в аналогічному періоді 2017 року сплатили на 815,4 тис.гривень більше.

На соціальні гарантії та соціальний захист направлено 60016,5 тис. гривень єдиного внеску, що перевищує показник минулого року на 13496,8 тис.грнивень (на 29,0%).

З початку року реєстраційний номер облікової картки платника

податків отримали 2393 громадян

За 3 місяця 2018 року в Центрах обслуговування платників Новоселицької ОДПІ (Новоселицький центр обслуговування, Герцаївський центр обслуговування та Хотинський центр обслуговування) реєстраційний номер облікової картки платника податків отримали 2393 громадян. В середньому, кожного місяця реєстраційний номер облікової картки платника податків отримує близько 790 громадян. Ця послуга є найбільш запитуваною із всіх адміністративних послуг, які надаються в Центрах обслуговування платників.

Якщо громадянин з релігійних чи інших міркувань бажає відмовитись від реєстраційного номера облікової картки платника податків, то про своє рішення він повинен повідомити податковий орган у порядку, передбаченому Положенням про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822. В такому випадку до паспорта громадянина вноситься відповідна відмітка. Такому платнику надається право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта. Адже право платників на відмову від ідентифікаційного номера збережено у Податковому кодексі України.

Окремо слід звернути увагу на особливий порядок внесення відміток про право здійснювати платежі без реєстраційного номера за серією і номером паспорта для осіб, які отримують біометричні паспорти.

Оскільки такий паспорт має форму пластикової картки, внесення відмітки про відмову від реєстраційного номера здійснюється міграційною службою на підставі повідомлення органу Державної фіскальної служби. Тому до виготовлення біометричного паспорта особа яка відмовилася від реєстраційного номера з релігійних переконань повинна звернутися до податкової інспекції, а після отримання біометричного паспорта пройти реєстрацію за його номером та серією в органі Державної фіскальної служби.

З початку року в Новоселицькій ОДПІ платникам, які відмовились від реєстраційного номера, внесено 69 таких відміток.


7 переглядів0 коментарів

Останні пости

Дивитися всі

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, 3 березня в Реєстрі електронних документів на сайті ДПС з'явилися електронні формати для єдиної звітності з ПДФО, ВЗ та ЄСВ. У податковій